Flagnande nagellack

En av mina kompisar bad mig om tips för att hennes nagllack inte skulle flagna så snabbt. Jag räknade snabbt upp några jag kom på just då, men detta är ju mångas problem (dock inte mitt) så jag hade tänkt skriva upp de vanligaste anledningarna. :)

  • Dina naglar flagnar (alltså att det översta lagret av nageln trillar av ibland)
  • Du har inte använt baslack
  • Du har inte använt topplack
  • Du har applicerat nagellacket i för tjocka lager
  • Du har inte låtit nagellacket torka mellan lagren
  • Nagellackets konsistens är för tjock. Det kanske är gammalt. Häll i några droppar thinner om du har
  • Nagellacket innehåller för mycket solvent (lösningsmedel)
  • Du har använt remover med olja (använd t.ex. Depends, den är utan)
  • Dina naglar är fuktiga
  • Du har tvättat dem med tvål och vatten innan applicering (tvålrester gör att det inte fäster)
  • Du har inte tagit bort döda hudceller med nagelbandspeeling
  • Du har använt t.ex. myrraolja innan applicering. Nagellacket fäster inte

Tror det var de flesta, hoppas det hjälper. ;)


Kommentarer

Släng gärna iväg en liten kommentar! ♥

Vem är du? ♥
Spara ditt namn?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Skriv kommentaren här:

Kom gärna tillbaka! ♥
RSS 2.0