Konad - del 1

Har kommit att tänka på att många av mina läsare nog inte vet exakt vad Konad är. Jag säger oftast att det är ett slags nagelstämpel. Så nu hade jag tänkt berätta det i 2 inlägg. I detta ska jag visa vad man behöver och var man köper det och i nästa ska jag visa hur man ska göra.

Så, det är egentligen bara 4 saker man behöver...

1. Brickan
Det är denna mönstren finns på. De flesta brickorna har 5-7 mönster. Det svarta ni ser är en liten laserinskärning som gör att färgen fastnar i de små inskärningarna. Det finns jättemånga brickor att välja mellan, detta är den allra populäraste M57, M78 och M60.

2. Stämpeln och skrapan
Efter att man penslat på färg på brickan tar man skrapan och skrapar bort det som inte är i springorna. Sedan "plockar" man upp färgen med stämpeln.

3. Specialnagellacket
Detta är inte jätteviktigt, man kan använda vanligt nagellack också. Detta är ett speciellt nagellack med extra mycket pigment och lite segare konsistens som gör att resultatet blir bättre och designen enklare, men som sagt, det funkar nästan lika bra att använda vanligt. Kan vara bra att ha ett svart och ett vitt, jag behöver verkligen ett svart... ;)


Var köper man Konadsaker?
Det finns flera hemsidor som säljer det. De bästa svenska är nog nelly.com och välaboden.se. Har aldrig beställt från Välaboden men lillasyster brukade säga att det var bra. Finns utländska hemsidor som säljer det också, det är lite billigare där men frakten blir dyrare så det är ingen större skillnad utan att det tar längre tid innan du får sakerna. Fairynails.se är också en bra hemsida, men de har inte så stort utbud.

Alla bilder är från nelly.com, därifrån jag beställer alla mina Konadsaker! (:

Imorgon kommer en liten enkel steg-för-steg till hur man gör. ;)

Kommentarer

Släng gärna iväg en liten kommentar! ♥

Vem är du? ♥
Spara ditt namn?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Skriv kommentaren här:

Kom gärna tillbaka! ♥
RSS 2.0