Konad - del 2

Såå, nu hade jag tänkt visa hur man gör Konad. Hoppas ni fattar, annars är det bara att fråga på. ;)

Ni får ursäkta dåliga bilder, orkade inte ta stativet och fick fota med en hand samtidigt som jag gjorde det. Man måste göra Konad riktigt snabbt, så snabba bilder blev det. (:

Målar på ett papper också eftersom mina naglar är målade just nu. ;)


1. Måla valfri grundfärg.


2. Ta brickan och måla med Konad special/annat nagellack över hela mönstret som du vill ha.

3. Ta skrapan och dra den snabbt och ganska hårt över nagellacket.

4. Nu finns färgen bara kvar i det utskurna mönstret.

5. Ta stämpeln och plocka upp färgen från brickan.

Nu finns mönstret på stämpeln.

7. Lägg nu på mönstret från stämpeln till nageln med en rullande rörelse.

8. Tadaa! Rengör nu alla saker med en bomullspad och börja på nästa nagel.

Imorgon ska jag visa lite Konaddesigner. ;)

Kommentarer
Postat av: Agnes

Snyggt! Men jag har en sån stämpel hemma, måste man använda ett speciellt nagellack när man gör själva mönstret? För det funkar inte när jag gör det

2012-07-16 @ 19:32:11

Släng gärna iväg en liten kommentar! ♥

Vem är du? ♥
Spara ditt namn?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Skriv kommentaren här:

Kom gärna tillbaka! ♥
RSS 2.0