Nagelbitare

Jag har aldrig, nånsin, i hela mitt liv bitit av en nagel. Jag tycker det är så konstigt att bita på naglarna, har aldrig kunnat göra det. Men det finns många andra som gör det. Så nu ska jag hjälpa er och ge er ett litet tips. :)

Stop n grow - du panslar det på naglarna lite då och då, typ varje gång det gamla har försvunnit. Det är alltså inget nagellack, utan en slags olja. Ungefär som myrraolja. Det stärker naglarna och hjälper dem växa och samtidigt smakar det så beskt att du inte vill bita på naglarna. Kostar bara 50 kr på apoteket.

Ett annat sätt är att sluta bita på ena handen, så du bara biter på an hand. Sen tar du bort ett finger, så du bara biter på 4. Ett finger till, och sen ett till... till slut har du slutat bita helt, på din egen hand! (Ursäkta ordleken...)

Eller så kan du försöka måla dem fint så vill du inte förstöra dem sen.

Kommentarer
Postat av: saga

jag undrar om du skulle kunna tipsa om ett bra basecoat, behöver ett nytt så tänkte att du kanske har något tips?

2012-04-01 @ 16:50:14

Släng gärna iväg en liten kommentar! ♥

Vem är du? ♥
Spara ditt namn?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Skriv kommentaren här:

Kom gärna tillbaka! ♥
RSS 2.0