Pink wednesday

Var redan lite trött på de gamla naglarna så jag tänkte köra Pink wednesday idag som Emilia hittade på. Någon annan kan ju också ha gjort det men jag tror hon kom på det själv. Tror hon fick inspirationen från Mean girls, där de säger "On Wednesdays we wear pink". Vet inte hur många gånger jag sett den, haha. ;)

Gjorde iaf den enklaste designen av alla designer man kan göra på naglarna: prickar. Simpelt, ja, men gulligt.



Det rosa är från Thailand och det vita är Isadoras tip white. Matte top coat från Viva la diva över. ;) Den här målningen tog exakt 20 minuter att göra, började kl. 9 och var klar tjugo över. Med grundfärgen och prickarna. Sen fick jag ju vänta lite innan top coat men ja.

Den här kan verkligen ALLA göra. Ta en tandpetare, en knappnål eller nåt annat runt du har hemma. Första gången jag gjorde prickar använda jag faktiskt den ena sidan av en grillpinne! Men nu använder jag en dotting tool från Panduro Hobby, 2 sidor för 30 kr. Kan råda alla att köpa den för den är verkligen något av de bästa sakerna man kan köpa. Fråga i kassan efter något som heter präglingsverktyg om du inte hittar den. Det står präglingsverktyg på förpackningen också. ;)

Nu ska jag kolla mina drakar på Dragonvale och sen sova godnatt. ♥

Kommentarer
Postat av: emmy

Vad kul att du har oxå börjat med pink wednesday! Det är väldigt kul tycker jag, varje onsdag är en utmanning med rosa ungefär ;) Du har rätt som du skriv i inlägget, efter att jag kollade på filmen tycke jag att det hade varit kul att köra rosa varje onsdag :D men efter det såg jag att många amerikanska nagel bloggar hade redan tänkt på det, men jag körde på ändå! :) jätte fin design föresten! :) xoxo ursäkta för ett sådant lång kommentar ;)

2012-03-15 @ 19:44:53
URL: http:// wonderfulbyme.blogspot.com

Släng gärna iväg en liten kommentar! ♥

Vem är du? ♥
Spara ditt namn?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Skriv kommentaren här:

Kom gärna tillbaka! ♥
RSS 2.0