FCB barcelona nail art tutorial

La ju upp de här naglarna jättestressat innan jag åkte till barcelona men jag hann faktiskt fota en tutorial... de var lite knepiga att göra men jag tycker att alla som gillar fcb ska försöka göra dem. :D Av mina trogna läsare som jag vet vilka de är så är det väl typ anna, sandra och thea som spelar fotboll... anna vet jag hejar på barcelona så du får väl göra dem nu anna! Thea och sandra vet jag faktiskt inte vilka de gillar, mennnnnn jag tycker alla ska måla dem för de känns bra att ha på fingrarna... haha.
 
Ursäkta allt kladd!
 
Måla naglarna röda.
Sätt tejpbitar som ovanför. Ganska knepigt att klippa dem för de ska vara smalare än spaghetti. :)
Måla blått, gult och vitt såhär.
Låt torka lite och ta sedan av tejpen.
Sedan tar du nån lite orangegulbrun färg, egentligen inte denna nyansen men hade ingen bättre tyvärr. :)
Och så kommer det svåra... ta en smal svart pensel och skriv FCB och gör tre streck. Det här blev inte bra för mig som ni ser! Sen på med topplack och bort med kladdet så är det klart. :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag älskar Barca, så jag får väl försöka mig på att göra dessa...;)

Svar: Ja gör det :D
melinails.blogg.se

2012-07-11 @ 22:33:29
Postat av: samma person som innan...

Joo... Jag gillar ju barca... Men lilla Melina... Hur hade du tänkt att jag skulle kunna göra dessa naglar? Jag kan knappast måla med vanligt nagelack! :/ <3

Svar: Hehe jag vet får väl göra dem åt dig nån gång kanske haha :)
melinails.blogg.se

2012-07-12 @ 16:25:24

Släng gärna iväg en liten kommentar! ♥

Vem är du? ♥
Spara ditt namn?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Skriv kommentaren här:

Kom gärna tillbaka! ♥
RSS 2.0