Donut nails!

På vägen hem från Göteborg när jag stod och åt en donut tror jag det var, sa en kille i min paralellklass att jag borde göra donutnaglar, eller jag tror det var så iaf, jag kommer inte riktigt ihåg... Iaf har han tjatat om det sen dess och jag tyckte det var en jättebra idé så idag skapade jag dem. :) Att jag inte tänkt på det innan, donutnaglar! De var jätteroliga att göra. :D




(Högern)

Har använt alla mina nya Nicki Minaj-nagellack till den här designen. :) Sen har jag använt Alpine snow på tummen och Samoan sand på alla donuts, blandade den med lite gult lumene så blev det fin donutfärg. :D 6 OPI-lack sammanlagt alltså. ;)

De var inte supersvåra att göra, fast gjorde om alla donuts på högerhanden 1 gång... blandade först 4 färger och duttade med dotting tool men blev inte bra så bytte teknik, blandade 2 färger och målade med smal pensel. Sen målade jag faktiskt frostingen med vanliga penseln eftersom den ändå är så liten i OPIs minilack. Strösslet är gjort med tandpetare!

Tummen är en personlig hyllning till donuten jag åt eftersom den såg ut så. :D Köpte 3 st på coop, men min syster fick 2 för de smälte...

Förresten, som ni kanske ser har jag filat ner alla naglarna till samma längd. Hade tänkt göra det första dagen på sommarlovet, men gjorde det första dagen på sommaren istället! Så nu blir det vård&väx i 3 månader!

Kommentarer
Postat av: Molly

Kan du göra tutoril

2012-06-03 @ 21:35:29
Postat av: Sandra

Melina! Det var faktiskt jag som sa det först;) haha:D



2012-06-03 @ 21:58:37

Släng gärna iväg en liten kommentar! ♥

Vem är du? ♥
Spara ditt namn?

E-mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Skriv kommentaren här:

Kom gärna tillbaka! ♥
RSS 2.0